جدیدترین های سلامت و روان

دانش آموزان و دانشجویان برای جلوگیری از بروز استرس و بی خوابی در فصل امتحانات حتما سه وعده غذایی میل کنند.

بخور نخورهای شب امتحانی

یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 19:03 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

ریحانه عبدللهی متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف شیر، استرس شب های امتحان را کاهش می دهد، گفت: کلسیم موجود در شیر منجر به افزایش هورمون ملاتونین می شود.

 

آووکادو باعث تسریع گردش خون می شود،تخم مرغ سرشار از ماده کولین است و مصرف این ماده غذایی باعث افزایش قدرت حافظه افراد می شود.

 

تلخی شکلات تلخ باعث ترشح هورمون شادی در بدن می شود،نوشیدن آب در شب امتحان باعث سلامت قلب، مغز، افزایش انرژی و رفع خستگی عضلات می شود.

 

مصرف مواد غذایی شیرین مانند چای شیرین، مربا و حلواشکری و شکلات در زمان امتحانات باعث کاهش قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان و دانشجویان می شود همچنین استفاده از نوشیدنی های کافیین دار در فصل امتحانات باعث افزایش اضطراب و نگرانی افراد می شود.

 

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات باعث افزایش انرژی بدن می شود،مصرف برنج، سیب زمینی آب پز، حبوبات، ماکارانی و نان در زمان امتحانات بدن فرزندان شما را از بروز آسیب های روحی و روانی ایمن می کند. مصرف این میوه ها در شب یا روز امتحان باعث تمرکز زیاد در دروس امتحانی می شود.

 

رنگ سبز و ماده کوتیین موجود در اسفناج باعث فعالیت مغز و افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان می شود.عسل و کنجد باعث سرحالی و شادابی دانش آموزان می شود،مصرف سه وعده غذایی و میان وعده در ایام امتحانات از بروز استرس، بی خوابی و کم خونی فرزندان جلوگیوی می کند.مصرف کره بادام زمینی در زمان امتحان مانع از گرسنگی افراد می شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران